Blog
Kalendář
 PoÚtStČtSoNe
01    010203
0204050607080910
0311121314151617
0418192021222324
0525262728293031



Kategorie: Moje recepty

2019-04-01 10:57

Kopřivy

Obohaťte svůj jarní jídelníček o kopřivy.


Chutná jarní zelenina! Jakmile u nás začnou kopřivy růst, začínám je sklízet.  Přidávám je téměř do každého jídla a používám je jako zeleninu. Na jaře se u nás bez kopřiv neobejde sekaná, míchaná vajíčka, polévky, pomazánky. Letos jsem je přidala i do šťouchaných brambor a masových placek. Vařím z nich čaj a přidávám do zeleného smoothie. Dávám kapřivám přednost před kupovanámi saláty.

 

Kopřiva obsahuje organicky vázané minerály, jako jsou draslík, fosfor, křemík, hořčík a především pak železo a vápník. Má vysoký obsah vitaminu C, dále vitamíny A, E, bílkoviny, hormony, enzymy. V tělě působí zásadotvorně a detoxikačně. 

 

Příprava není složitá.  Kopřivy sklízejte tam, kde je čisté prostředí a vždy jen část rostlin, ne celou kolonii. Natrhané kořivy propláchněte vodou  a spařte horkou vodou, aby ztratily žahavost. Potom nasekejte najemno a přidejte do připravovaného jídla. Dobrou chuť!