Blog
Kalendář
 PoÚtStČtSoNe
01    010203
0204050607080910
0311121314151617
0418192021222324
0525262728293031



Cvičení

Cvičení je doplňkem dobré stravy. Má mnoho pozitivních účinků na zdraví fyzické i psychické. Je to svého druhu "živina", kterou naše tělo vyžaduje.

 

Cvičení by mělo zahrnovat vytrvalost, sílu a pružnost.

 

Fyzická vytrvalost je výsledkem aerobního cvičení. Aerobní cvičení posiluje srdce a plíce.  Alespoň  2x týdně 30 minut děláte činnost u které se zadýcháte. Rychlá chůze, chůze do kopce, běh, plavání, jízda na kole, na koloběžce, běh na lyžích, spinning, aerobik.

 

Svalová síla zajišťuje pevné svaly, které jsou oporou pro kostru, posiluje kosti (prevence osteoporozy), zlepšuje prokrvení a celkovou funkčnost svalů i ostatních orgánů. Svaly posílíme cvičením proti odporu. Cvičení s váhou vlastního těla, Pilates cvičení, fitness a při aerobních aktivitách.

 

Pružnost je definována jako kloubní rozsah. Pro zdraví pohybového aparátu je nutné udržovat pružné vazy a šlachy kolem kloubů. Je to prevence před zraněním při sportu nebo jiných pracovních činnostech a onemocněním kloubů. Cvičení na zlepšení kloubní pohyblivosti jsou Pilates, joga, strečink.

 

Vyberte si činnost, která vás bude bavit. Zvolte pohybovou aktivitu nebo nakombinujte je tak, aby obsáhly vytrvalost, sílu a pružnost. Je dobré mít na cvičení parťáka. Choďte cvičit v blízkosti vašeho bydliště. Na cvičení si každý týden vymezte čas. Je důležité vydržet prvních 6 týdnů, kdy si tělo bude zvykat na novou činnost. Zpočátku budete více unavení, ale po 6 týdnech si zvyknete a budete se cítit mnohem lépe.

 

Fitness cvičení.

Jsem školená instruktorka fitness s pětiletou praxí. I když se tomu nevěnuji aktivně, cvičební plán vám sestavím a naučím vás ho cvičit ve vašem fitness.